Marseille, Grèce

Légende
March of the Machine + Aftermath
le 14/12/2022 22:42
L'opération spéciale des Phyrexians arrive à sa conclusion en 2023.

Sortie le 21 avril 2023.

March of the Machine sur magic-ville.

L'extension sera suivie peu après (le 12 mai) par la sortie de "March of the Machine: The Aftermath", une micro extension avec des boosters "Epilogue" de 5 cartes.

March of the Machine: The Aftermath sur magic-ville.
haut de page - Les forums de MV >> Rumeurs >> Discussion : page 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43
Gwendlyn
Belgique


DJINN
le 13/04/2023 22:39
Pour infos, trouver sur : https://mtg.fandom.com/wiki/Battle

From the Comprehensive Rules (April 14, 2023—March of the Machine) (Teferi est passé par là)

310. Battles
310.1. A player who has priority may cast a battle card from their hand during a main phase of their turn when the stack is empty. Casting a battle as a spell uses the stack. (See rule 601, “Casting Spells.”)
310.2. When a battle spell resolves, its controller puts it onto the battlefield under their control.
310.3. Battle subtypes are always a single word and are listed after a long dash: “Battle — Siege.” Battle subtypes are also called battle types. See rule 205.3q for the complete list of battle types.
310.4. Defense is a characteristic that battles have.
310.4a The defense of a battle card not on the battlefield is equal to the number printed in its lower right corner.
310.4b A battle has the intrinsic ability “This permanent enters the battlefield with a number of defense counters on it equal to its printed defense number.” This ability creates a replacement effect (see rule 614.1c).
310.4c The defense of a battle on the battlefield is equal to the number of defense counters on it.
310.5. Battles can be attacked. (See rule 508, “Declare Attackers Step.”)
310.6. Damage dealt to a battle results in that many defense counters being removed from it.
310.7. If a battle’s defense is 0 and it isn’t the source of an ability which has triggered but not yet left the stack, it’s put into its owner’s graveyard. (This is a state-based action. See rule 704.)
310.8. Each battle has a player designated as its protector.
310.8a As a battle enters the battlefield, its controller chooses a player to be its protector. Which players may be chosen as its protector are determined by its battle type (see rule 310.11). If it has no battle types, its controller becomes its protector.
310.8b A battle’s protector can never attack it. A battle can be attacked by any attacking player for whom its protector is a defending player. Notably, a Siege battle can be attacked by its own controller.
310.8c A battle’s protector may block creatures attacking that battle with creatures they control. Creatures controlled by other players can’t block those attackers.
310.8d If a battle’s protector is a different player than its controller, all rules and effects that refer to the “defending player” relative to a battle that is being attacked refer to that battle’s protector rather than its controller. See rule 508.5.
310.8e If a rule or effect refers to the player who protects a battle, it means the player who is that battle’s protector.
310.8f A battle can have only one protector at a time. A battle’s protector stops being its protector if another player becomes its protector.
310.8g A battle’s protector doesn’t change if it stops being a battle or it becomes a copy of another battle.
310.9. A battle can’t be attached to players or permanents, even if it is also an Aura, Equipment, or Fortification. If a battle is somehow attached to a permanent, it becomes unattached. This is a state-based action (see rule 704).
310.10. If a battle that isn’t being attacked has no player designated as its protector, or its protector is a player who can’t be its protector based on its battle type, its controller chooses an appropriate player to be its protector. If no player can be chosen this way, the battle is put into its owner’s graveyard. This is a state-based action (see rule 704).
310.11. All currently existing battles have the subtype Siege. Sieges are subject to special rules.
310.11a As a Siege enters the battlefield, its controller must choose its protector from among their opponents. Only an opponent of a Siege’s controller can be its protector.
310.11b Sieges have the intrinsic ability “When the last defense counter is removed from this permanent, exile it, then you may cast it transformed without paying its mana cost.”
Gwendlyn
Belgique


DJINN
le 13/04/2023 22:40
Rulings
Battles are susceptible to more than just combat damage. Some spells and abilities may specifically say that they cause damage to be dealt to battles. Also, any spell or ability that says "any target" can target a battle.
Battles enter the battlefield untapped.[12]
They can be tapped, but they don’t naturally tap. Being tapped doesn’t have any mechanical relevance.[13]
Battles that are Animated as creatures in addition to being a battle can't attack or block.[14]
Battles that become an attacking or blocking creature drop out of combat.[14]
Battle creatures that receive damage remove that many defense counters in addition to the damage being marked on the creature.[15]
If lethal damage also removes the last defense counter, the battle creature will die before it can be exiled and the back face be cast.[15]
Only a battle's protector may block creatures attacking it.
Don't confuse protector for Controller. You're going to attack battles that you Control, the first time you've been able to attack your own permanents.[3]
In a multiplayer game, if a player that was assigned to defend a battle loses the game, it’s controller picks a new defender.[16]
Battle is a new card type. Siege is a battle subtype. Sieges have some special rules that limit who can protect them, and they let their controller exile them and cast them transformed when they are defeated. All battles that currently exist are Sieges, but future battles may have different subtypes with different rules about who can protect them and what happens when they are defeated.
Sieges each have an intrinsic triggered ability. That ability is "When the last defense counter is removed from this permanent, exile it, then you may cast it transformed without paying its mana cost."
As a Siege enters the battlefield, its controller chooses an opponent to be its protector.
A Siege's controller can't be its protector. If a Siege's protector ever gains control of it, they choose a new player to be its protector. This is a state-based action.
If a non-battle permanent that is already on the battlefield become a copy of a Siege, its controller chooses one of their opponents to be that battle's protector. However, it will most likely be put into its owner's graveyard because it has no defense counters (see below).
A battle's "defense" is displayed in the bottom right corner of the card. A battle enters the battlefield with that number of defense counters. If another permanent enters the battlefield as a copy of a battle, it also enters with that number of defense counters.
Only creatures controlled by a battle's protector can block creatures that are attacking that battle. This means a Siege's controller can never assign creatures to block for it.
A battle can be dealt damage and be target of spells and/or abilities that target "any target."*
Damage dealt to a battle causes that many defense counters to be removed from it.
A battle can be attacked by all players other than its protector. Notably, this means a Siege's controller can attack it.
If a battle has no defense counters, and it isn't the source of a triggered ability that has triggered but not yet left the stack, that battle is put into its owner's graveyard. This is a state-based action. This doesn't cause a Siege's intrinsic triggered ability to trigger.
Notably, if a Siege never had defense counters on it (perhaps because a permanent became a copy of one), it can't have its last defense counter removed. It will be put into its owner's graveyard. You won't exile it or cast the other face.
If a token or a card that isn't represented by a transforming double-faced card becomes a copy of a Siege, it can't be cast as its triggered ability resolves. It will remain in exile. If it's a token, it will cease to exist the next time state-based actions are performed.
If a permanent that is represented by a transforming double-faced card becomes a copy of a Siege, it will be exiled as that Siege's triggered ability resolves, then it will be cast transformed. Note that this applies only to transforming double-faced cards, not to modal double-faced cards that can normally be played using either face.
In a multiplayer game, if the protector of a battle leaves the game and that battle is not currently being attacked, its controller chooses a new protector for it as a state-based action. If it is being attacked, its controller chooses a new protector for it once no creatures are attacking it. This means that it continues to be attacked and can be dealt combat damage as normal.
If a battle that's being attacked somehow stops being a battle, it is removed from combat. Similarly, if its controller changes in the middle of combat, it is removed from combat.
Battles can't attack or block, even if one also becomes a creature. If an attacking or blocking creature somehow becomes a battle in addition to being a creature, it is removed from combat.
tefeiri86
lyon, france

Légende
le 13/04/2023 23:04
Citation :
Je pense que Wizard fait tout ses benefices sur une toute petite communauté de quarantenaires addicte et d'acheteurs compulsifs a qui il vend des bouts de cartons a une cadence croisante en multipliant les sorties.


hey, il y a aussi des trentenaires ici...
bande de vieux !
lablaisaille
modo Rum/MA/Sto


FORCE
le 14/04/2023 9:29
Citation :
Mais surtout, je ne crois pas a l'arrivé massive de nouveaux joueurs. Parce qu'on les verait poser des questions de regles sur ce forum or soyons clair, c'est toujours les memes quarantenaires et la communauté des réguliers s'est globalement réduite. Meme les nouveaux qui viennent ponctuelement poser une question sans s'interresser aux autres parties du forum sont rares.

Je pense que Wizard fait tout ses benefices sur une toute petite communauté de quarantenaires addicte et d'acheteurs compulsifs a qui il vend des bouts de cartons a une cadence croisante en multipliant les sorties.

Je pense surtout que les nouveaux joueurs ne vont pas sur les forums. Ils utilisent Discord/Reddit principalement, et l'inactivité du forum MV l'entraîne dans un cercle vicieux. Nous sommes une poignée à considérer que c'est le meilleur outil, puisque son contenu est décortiqué par les robots Google et que JMB fait un super taff d'administration, mais force est de constater que moins les gros joueurs postent ici, moins le forum est complet, et moins il y a d'intérêt pour un nouveau joueur de poster ici...
Il ne faut évidemment pas se fier à la hausse du Chiffre d'Affaires de Wizards, liée à la hausse des prix et de la fréquence de sortie de produits, donc c'est en fait très difficile de savoir si le jeu est en déclin ou en croissance...

... peut-être les volumes de ventes sur MKM (pour l'Europe) et ses sites concurrents ricains permettraient-ils d'observer une tendance ?
Ant1
le 14/04/2023 12:04
Citation :
Je pense surtout que les nouveaux joueurs ne vont pas sur les forums. Ils utilisent Discord/Reddit principalement


ça se tient

47 ans et jamais utilisé Discord/Reddit

par contre forums/facebook
Theluji
Conscrits, Au rapport!
Intérêt de MV
le 14/04/2023 13:36
La section combo est quand même très riche et bien conçue !
+ En perpétuel amélioration (merci ZS :)

Historiquement MV avait les meilleurs outils de visualisation et la meilleure Recherche avancée.
Depuis d'autres comme Moxfield et Scryfall sont venus.

Mais en terme de référencement de combos, je n'ai pas encore vu aussi bien/mieux.

-> MV gagnerait à être plus connu !

Question @Lablaisaille:
Citation :
Nous sommes une poignée à considérer que c'est le meilleur outil, puisque son contenu est décortiqué par les robots Google et (...)

-> tu fais souvent des recherches Google sur MV ?
Il y a d'autres fonctionalités ajoutées grâce au référencement par Google ?
molodiets
Kneel before Zod!
le 14/04/2023 13:37
Citation :
Ils utilisent Discord/Reddit principalement,

Vraiment? je suis vieux a ce point?
parce que ici c'est l'endroit ou google vous envoie.
Ca veut dire que meme Google est un truc de vieux et qu'il a été remplacé par discord/ redit chez les jeunes.



Je suis obsolete. Il faut vraiment que je rédige mon testament

lablaisaille
modo Rum/MA/Sto


FORCE
le 14/04/2023 14:34
Citation :
Vraiment? je suis vieux a ce point?
parce que ici c'est l'endroit ou google vous envoie.
Ca veut dire que meme Google est un truc de vieux et qu'il a été remplacé par discord/ redit chez les jeunes.

J'ai pas dit que je comprenais ! J'ai 42 ans (depuis lundi ^^), je fais partie des vieux croutons qui constatent la déchéance et tentent de lutter contre (en participant au contenu dispo ici, notamment) !
Citation :
La section combo est quand même très riche et bien conçue !
+ En perpétuel amélioration (merci ZS :)

Historiquement MV avait les meilleurs outils de visualisation et la meilleure Recherche avancée.
Depuis d'autres comme Moxfield et Scryfall sont venus.

Mais en terme de référencement de combos, je n'ai pas encore vu aussi bien/mieux.

-> MV gagnerait à être plus connu !

Tu parles même pas de la section Storyline, je suis très déçu.
Citation :
-> tu fais souvent des recherches Google sur MV ?
Il y a d'autres fonctionalités ajoutées grâce au référencement par Google ?

Non, mais je fais régulièrement des recherches google qui me renvoient sur MV ! Et en tout cas, aucune de mes recherches Google ne me renvoie sur un Discord, ce qui en fait une base de connaissance moins accessible selon ma façon d'utiliser le ouèbe...
Huns + (Hein?!)= Dieu(x?)

le 14/04/2023 15:04
Maintenant les gosses demandent à chatGPT de peur faire des decks. C'est triste mais c'est comme ça.
Huns + (Hein?!)= Dieu(x?)

le 14/04/2023 15:04
*leur
YouriGogol
Slavo-Mongol mongolien
le 14/04/2023 15:28
si chatGPT pouvait donner directement le nom des élus on s'épargnerait la merde d’élections bidons
Huns + (Hein?!)= Dieu(x?)

le 14/04/2023 15:39
Il n'y aura pas d'éléctions en 2027. La singularité aura eu lieu.
Theluji
Conscrits, Au rapport!
le 14/04/2023 15:49
Lablaisaille a écrit :
Tu parles même pas de la section Storyline, je suis très déçu.


Vrai. Vous faites un taf de dingue !

Et il y a surement d'autres sections que je ne connais pas assez.
canar

Légende
le 14/04/2023 17:02
Je tente régulièrement Discord : je comprends pas comment les gens font pour préférer ça à un forum, fonctionnellement parlant (parce que ok, l'aspect fait définitivement plus moderne). Mais j'avais déjà pas compris pourquoi les groupes Facebook étaient mieux à l'époque. Des fils avec 1000 posts à scroller, je vois pas la révolution. Et manque effectivement tous les à-côtés que MV propose, ne serait-ce que pour enrichir un post. Un bienfait du smartphone quoi, je vois que ça.
Huns + (Hein?!)= Dieu(x?)

le 14/04/2023 17:06
Discord c'est l'enfer sur terre ça n'existe que pour fournir un safe Space entretenir des groupuscule extrémistes.


J'ai fait un compte pour essayer Midjourney, mais c'est cancer comme pas possible.
papaoursdelux
Damn!

Légende
le 14/04/2023 17:30
Non non.
Ca fait très bien son taf, et au final c'est assez complémentaire à MV.

J'en suis quelques-uns, celui du peasant principalement, les notifs, les conversations en temps réels et la possibilité de passer en vocal c'est très confort pour jouer en ligne.

Les parties strats/deck building, ça fait des fils longs à lire, mais on va pas se mentir, quand je prend un sujet en cours sur MV, je vais pas forcément tout lire, là c'est un peu pareil.
Huns + (Hein?!)= Dieu(x?)

le 14/04/2023 18:08
je pense que ce qui pourrait redonner un coup de jeune à Magic-Ville c'est de mettre en avant (Et en page d'acceuil) le Wiki.

Le fusionner avec les anecdotes, et renvoyer des liens vers les combos et les decks, les archétypes, les différentes métas et leur évolution, avec un outil d'édition participatif.

ça permettrait de mettre en avant la connaissance encyclopédique de certains magic-villois, et potentiellement attirer un nouveau public.


Le fait que ce Wiki soit aussi caché et aussi vide est vraiment dommage quand on imagine son plein potentiel.
Theluji
Conscrits, Au rapport!
le 14/04/2023 19:00
Bonne idée de mettre le wiki en page d'accueil !

Tout ceci étant dit, on n'est plus trop dans le themocode rum, et encore moins MOM.

On migré vers le Gen ?
Theluji
Conscrits, Au rapport!
Je relance
le 14/04/2023 19:04
Citation :
Invasion of Kylem...
on dirait que cette carte est conçue pour donner envie de la flipper avant que son trigger ETB ne se résolve x)
Coro
S'il n'y a pas de solution, il n'y a pas de problème.

Légende
le 14/04/2023 19:10
Tu n'arriveras vraiment pas facilement à cibler les jetons du verso avec la capacité du recto, même en retournant cette bataille en réponse à son arrivée sur le champ de bataille (il faut que tu aies déjà pu cibler deux créatures quand la capacité du recto a été mise dans la pile et que maintenant tu changes les cibles pour les jetons du verso; pas réaliste).
haut de page - Les forums de MV >> Rumeurs >> Discussion : page 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43
Vous devez être identifié pour pouvoir poster sur les forums.